Z racji tego, że są to szkolenia online, które można skopiować lub zapoznać się z nimi przed terminem odstąpienia od umowy, to opłacenie i aktywacja szkolenia są równoznaczne z żądaniem spełnienia świadczenia przed terminem odstąpienia od umowy oraz utratą prawa do odstąpienia od umowy. Twoje dane osobowe będą użyte do przetworzenia twojego zamówienia, obsługi twojej wizyty na naszej stronie oraz dla innych celów o których mówi nasza polityka prywatności.
Regulamin serwisu ibmf.pl
- Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z serwisu internetowego dostępnego pod adresem https://ibmf.pl (w tym z jego podstron), zwanego dalej: „Serwisem”, prowadzonego przez Usługodawcę, oraz zawierania i wykonywania umów z jego wykorzystaniem, w tym dotyczących świadczenia usług drogą elektroniczną.
- Niniejszy regulamin dostępny jest pod adresem: https://ibmf.pl/regulamin/.
- W rozumieniu niniejszego regulaminu „kurs” oraz „szkolenie” są określeniami jednoznacznymi, które także w Serwisie i komunikacji pomiędzy Usługodawcą a Użytkownikiem lub Klientem dotyczą – w zależności od konkretnego zakresu zaproszenia do zawarcia umowy, oferty lub umowy – odpłatnego dostarczania treści cyfrowych lub usług cyfrowych.
- Korzystanie z usług świadczonych przez Usługodawcę oraz zawarcie umowy o treści cyfrowe jest dozwolone – w przypadku osób fizycznych – w przypadku posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych. Osoby o ograniczonej zdolności do czynności prawnych (w szczególności niepełnoletnie) dla zawarcia umowy mają obowiązek uzyskać i przekazać Usługodawcy zgodę przedstawiciela ustawowego (np. rodzica) na zawarcie umowy.
- Definicje
- Usługodawca – Alegria vida spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą ul. Waleriana Łukasińskiego 108b, 71-215 Szczecin. NIP: 8522695666, KRS: 0001043442, REGON: 525649228, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Szczecinie XIII Wydział Gospodarczy KRS. Wysokość pokrytego kapitału zakładowego: 5.000,00 zł, Adres e-mail: kontakt@start-marketing.pl. Numer telefonu: +503174174
- Użytkownik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, korzystająca z bezpłatnych lub płatnych usług Usługodawcy innych niż odpłatne usługi cyfrowe dotyczące uczestnictwa w kursach lub szkoleniach;
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, zawierająca z Usługodawcą umowę o odpłatne dostarczanie treści cyfrowych lub świadczenie usług cyfrowych dotyczących uczestnictwa w kursach lub szkoleniach.
- Zasady świadczenia usług drogą elektroniczną
- Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu:
- 1. zawieranie umów o usługi cyfrowe, polegających na indywidualnych konsultacjach predyspozycji do udziału w szkoleniach;
- 2. zawieranie umów o treści cyfrowe, polegających na udzieleniu dostępu do szkoleń na platformie kursów;
- 3. zawieranie umów o usługi cyfrowe, polegających na dostępie do indywidualnej lub grupowej transmisji lub połączenia za pomocą środków porozumiewania się na odległość w czasie rzeczywistym;
- 4. zawieranie umów o treści cyfrowe, polegających na dostępie do treści cyfrowych opublikowanych nieodpłatnie w Serwisie;
- 5. wykonywanie umów określonych powyżej, w tym z wykorzystaniem platformy kursów;
- 6. zapisu i korzystania z usługi newsletter.
- umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną, z zastrzeżeniem postanowień części 4 niniejszego regulaminu, zostaje zawarta poprzez złożenie zamówienie (zgłoszenie zamiaru skorzystania z usługi) oraz potwierdzenia zamówienia przez Usługodawcę albo poprzez wybranie opcji odtworzenia opublikowanej w Serwisie nieodpłatnie treści cyfrowej;
- dla korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę Użytkownik lub Klient powinien spełnić wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym Usługodawcy, w tym posiadać urządzenie:
- 1. umożliwiające dostęp do sieci Internet z prędkością co najmniej: 1024 kb/s;
- 2. posiadające przeglądarkę internetową umożliwiającą akceptację plików cookies;
- 3. posiadające aplikacje Adobe Reader oraz Adobe Flash Pla1yer;
- 4. posiadające funkcję odtwarzania dźwięku (głośnik lub słuchawki);
- 5. posiadające mikrofon.
- Użytkownik lub Klient powinien posiadać także adres poczty e-mail.
- Usługodawca zapewnia działanie swojego systemu teleinformatycznego, w sposób umożliwiający w każdej chwili zakończenie korzystania z usługi świadczonej nieodpłatnej;
- Usługodawca informuje, że korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną może powodować niezależne od Usługodawcy ryzyko wynikające ze specyfiki środków komunikowania się drogą elektroniczną oraz wykorzystywania sieci Internet (m.in. złoźliwe oprogramowanie, programy szpiegujące, SPAM, wyłudzanie poufnych informacji, włamania do systemu teleinformatycznych użytkowników sieci Internet). Aby zminimalizować powyższe ryzyka należy zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne wykorzystywane do korzystania z sieci Internet w program antywirusowy (oraz dokonywać jego aktualizacji). Innymi środkami bezpieczeństwa są: włączona zapora sieciowa, aktualizacja oprogramowania, nieotwieranie załączników otrzymanych pocztą elektroniczną niewiadomego pochodzenia, zapoznawanie się z np. wyskakującymi okienkami i warunkami licencji, wyłączenie makr w plikach MS niewiadomego pochodzenia, szyfrowanie transmisji danych, regularne skanowanie programem antywirusowym i antymalware, korzystanie z oryginalnego i legalnego oprogramowania, instalacja innych programów specjalistycznych o charakterze prewencyjnym.
- Użytkownik lub Klient zobowiązany jest do przestrzegania zakazu nadużywania środków komunikacji elektronicznej oraz dostarczania przez lub do systemów teleinformatycznych Usługodawcy treści powodujących zachwianie pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych lub innych podmiotów biorących bezpośredni lub pośredni udział w świadczeniu usług drogą elektroniczną, stanowiących reklamę lub promocję innych towarów lub usług, niezgodnych z przepisami prawa, naruszających prawa lub prawnie chronione dobra osób trzecich, a także zasady współżycia społecznego i dobre obyczaje.
- W sytuacjach szczególnych, mających wpływ na bezpieczeństwo lub stabilność systemu teleinformatycznego, Usługodawca ma prawo do czasowego zaprzestania lub ograniczenia świadczenia usług, bez wcześniejszego powiadomienia oraz do przeprowadzenia prac konserwacyjnych mających na celu przywrócenie bezpieczeństwa i stabilności systemu teleinformatycznego. Z tego powodu Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za przerwy w świadczeniu usług wynikające z awarii lub przypadków wadliwego funkcjonowania systemów teleinformatycznych będących poza wpływem Usługodawcy. Usługodawca ma również prawo zaprzestania świadczenia usług w każdym czasie, jeżeli takie uzasadnione żądanie zostanie zgłoszone wobec Usługodawcy przez dostawcę Internetu lub inny uprawniony podmiot. Usługodawca nie odpowiada za szkody spowodowane wadliwym działaniem systemu transmisji, w tym awariami sprzętu, opóźnieniami i zakłóceniami przesyłu informacji. Wreszcie Usługodawca zastrzega sobie prawo do przerwania świadczenia usług w przypadku stwierdzenia naruszenia przez Użytkownika lub Klienta niniejszego regulaminu lub powszechnie obowiązującego prawa.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za treści niepochodzące od Usługodawcy w trakcie świadczenia usług drogą elektroniczną, w tym za wypowiedzi innych Użytkowników lub Klientów. Treści takie, w przypadku naruszenia postanowień niniejszego regulaminu lub powszechnie obowiązującego prawa, mogą zostać usunięte przez Usługodawcę.
- Usługodawca nie weryfikuje prawdziwości opinii zamieszczanych przez Użytkowników lub Klientów, w tym także poza Serwisem.
- Reklamacje dotyczące usług świadczonych drogą elektroniczną (z wyłączeniem reklamacji dotyczącej niezgodności treści cyfrowych lub usług cyfrowych z umową), w tym dotyczące kwestii technicznych można przesyłać na adres e-mail Usługodawcy w terminie nie dłuższym niż 7 dni od zaistnienia przyczyny reklamacji. Reklamacja powinna zawierać zwięzły opis, datę i godzinę wystąpienia oraz dane Użytkownika lub Klienta (imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej), ewentualnie załącznik potwierdzający przyczynę reklamacji. Reklamacje wniesione po terminie lub niezawierające wymaganych danych nie podlegają rozpoznaniu przez Usługodawcę. Reklamacje spełniające wymagania i złożone w terminie podlegają rozpoznaniu w terminie do 30 dni, a o wyniku reklamacji Usługodawca informuje na adres poczty elektronicznej wskazany w reklamacji).
3a. Newsletter – postanowienia szczególne
- Usługa newsletter polega na nieodpłatnym przekazywaniu przez Usługodawcę wiadomości e-mail na wskazany przez Użytkownika lub Klienta adres e-mail zawierających treści informacyjne, marketingowe, reklamowe lub informacje handlowe – bez określonej z góry częstotliwości przekazywania.
- W celu skorzystania z usługi newsletter konieczne jest wypełnienie odpowiedniego formularza w Serwisie lub zgłoszenie przekazane Usługodawcy poprzez e-mail lub formularz elektroniczny.
- Rezygnacja z usługi newsletter wymaga zgłoszenia Usługodawcy woli rezygnacji z usługi poprzez e-mail.
- Umowy o dostarczenie treści cyfrowych lub usługi cyfrowe (kursy)
- Usługodawca za pośrednictwem Serwisu umożliwia zawieranie umów:
- 1. o usługi cyfrowe, polegających na indywidualnych konsultacjach predyspozycji do udziału w szkoleniach;
- 2. o treści cyfrowe, polegających na udzieleniu dostępu do szkoleń na platformie kursów;
- o usługi cyfrowe, polegających na dostępie do indywidualnej lub grupowej transmisji lub połączenia za pomocą środków porozumiewania się na odległość w czasie rzeczywistym.
- Informacje opublikowane w Serwisie na temat treści cyfrowych i usług cyfrowych nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do złożenia oferty.
- Usługodawca nie gwarantuje jakiegokolwiek efektu w sferze zawodowej lub pozazawodowej Klienta związanej z zawartą umową, w szczególności nie gwarantuje przyswojenia przez Klienta wiedzy zawartej w treściach cyfrowych lub usługach cyfrowych, jak również uzyskania przez Klienta zatrudnienia na określonym stanowisku lub na określonych warunkach wynagradzania, ani nie gwarantuje uzyskania przez Klienta w związku ze zdobytą wiedza jakichkolwiek przychodów. Informacje przekazywane przez Usługodawcę na temat możliwości zarobkowych czy perspektyw zawodowych mają charakter orientacyjny i bazują na powszechnie dostępnych informacjach, w szczególności na powszechnie dostępnych ofertach pracy na określonych stanowiskach.
- W przypadku umowy obejmującej zarówno treści cyfrowe, jak i usługi cyfrowe, w tym o zestawy (pakiety) treści cyfrowych i usług cyfrowych, postanowienia regulaminu i przepisy powszechnie obowiązującego prawa dotyczące treści cyfrowych oraz usług cyfrowych stosuje się do konkretnych treści cyfrowych i usług cyfrowych, choćby były przedmiotem jednej umowy albo zestawu (pakietu).
Wyjaśnienie/przykład: Jeżeli przedmiotem umowy jest „kurs”, w którego skład wchodzą treści cyfrowe (nagrania) oraz usługi cyfrowe (dostęp do szkolenia prowadzonego na żywo), elementy składowe tego „kursu” rozpatruje się oddzielnie, biorąc pod uwagę ich charakter. Postanowienia regulaminu i przepisy powszechnie obowiązującego prawa (w tym dotyczące prawa odstąpienia od umowy) dotyczące treści cyfrowych stosuje się do treści cyfrowych, a dotyczące usług cyfrowych – do usług cyfrowych.
- O ile Usługodawca nie określił inaczej, umowy, o których mowa w punkcie 1 mają charakter odpłatny na zasadach wskazanych w Serwisie albo w komunikacji pomiędzy Użytkownikiem lub Klientem a Usługodawcą;
- O ile Usługodawca i Klient nie postanowią inaczej, odpłatne treści cyfrowe są dostępne dla Klienta przez okres roku za pośrednictwem platformy kursów. Treści cyfrowe opublikowane w Serwisie nieodpłatne dostępne są przez czas nieokreślony, jak długo są zamieszczone w Serwisie. Usługodawca może w każdym czasie zaprzestać publikowania nieodpłatnych treści cyfrowych.
- O ile Usługodawca i Klient nie postanowią inaczej, umowa o treści cyfrowe lub usługi cyfrowe dotyczą jedynie dostarczenia (udzielenia dostępu) do treści cyfrowych oraz możliwości uczestnictwa w świadczonych usługach cyfrowych (konsultacja, rozmowa, kurs/szkolenie w czasie rzeczywistym) przez Klienta. Umowa nie obejmuje uprawnienia Klienta do pobierania ani utrwalania treści cyfrowych lub usług cyfrowych, ani umożliwienia przez Klienta dostępu do treści cyfrowych lub usług cyfrowych przez osobę trzecią.
- Zawarcie umowy o odpłatne treści cyfrowe lub usługi cyfrowe następuje z chwilą złożenia zamówienia (oferty) za pośrednictwem Serwisu oraz potwierdzenia zamówienia (przyjęcia oferty) przez Usługodawcę. Przyjęcie oferty przez Usługodawcę następuje z chwilą dokonania przez Klienta płatności (w przypadku dokonania płatności w procesie składania zamówienia).
- Dokonanie płatności przez Klienta jest możliwe za pomocą formularza zamówienia, umożliwiającego skorzystanie z usług zewnętrznego dostawcy usług płatności wskazanego w formularzu zamówienia, w tym z wykorzystaniem karty płatniczej (po podaniu numeru karty, danych posiadacza, daty ważności oraz kodu CVC). Warunki usług płatniczych określają przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz regulamin danego dostawcy usług płatniczych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za świadczenie usług płatniczych przez dostawców usług płatniczych.
- Dostarczenie odpłatnych treści cyfrowych następuje niezwłocznie po zawarciu umowy oraz złożeniu przez Klienta oświadczenia, że wyraża zgodę na dostarczenie treści cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i został poinformowany, że spełnienie usługi (dostarczenie treści cyfrowych) spowoduje utratę prawa Klienta do odstąpienia od umowy. Dostarczenie odpłatnych treści cyfrowych następuje poprzez przesłanie Klientowi w wiadomości e-mail linku do platformy kursów oraz danych dostępowych. Aby uzyskać dostęp do treści cyfrowych Klient jest zobowiązany wprowadzić do przeglądarki przekazany link oraz użyć podanych danych dostępowych zgodnie z przekazanymi przez Usługodawcę informacjami.
- Dostarczenie odpłatnych usług cyfrowych następuje niezwłocznie po zawarciu umowy oraz złożeniu przez Klienta oświadczenia, że wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług cyfrowych przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i został poinformowany, że spełnienie usługi spowoduje utratę prawa Klienta do odstąpienia od umowy. Dostarczenie odpłatnych usług cyfrowych następuje poprzez przesłanie Klientowi w wiadomości e-mail linku do platformy kursów oraz danych dostępowych albo innych danych umożliwiających skorzystanie z usługi. Aby uzyskać dostęp do usługi cyfrowych Klient jest zobowiązany wprowadzić do przeglądarki przekazany link oraz użyć podanych danych dostępowych zgodnie z przekazanymi przez Usługodawcę informacjami.
- Usługodawca może dokonać zmiany treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, która nie jest niezbędna do zachowania jej zgodności z umową, w szczególności poprzez jej aktualizację w zakresie nowej wiedzy, wyeliminowania oczywistych omyłek.
- W przypadku braku możliwości wykonania usługi cyfrowej w określonym terminie (w szczególności z uwagi na stan zdrowia szkoleniowca, przyczyny losowe), Usługodawca ustali zastępczy termin wykonania usługi w tym zakresie, przypadający w okresie nie dłuższym niż miesiąc od pierwotnego terminu. Zmiana ta nie stanowi nienależytego wykonania umowy ani wady usługi i Klientowi nie przysługują w związku z tym żadne roszczenia.
Wyjaśnienie/przykład: Zgodnie z harmonogramem konsultacji na żywo, konsultacje miałyby się odbyć w poniedziałek 19 sierpnia 2024 r. Szkoleniowiec zachorował i nie jest w stanie przeprowadzić konsultacji. W takim wypadku Usługodawca wyznaczy zastępczy termin konsultacji, które odbędą się nie później niż 19 września 2024 r.
- Inne usługi (konsultacje on-line)
- Usługodawca za pośrednictwem Serwisu umożliwia zawieranie umów o usługi cyfrowe na odbywaniu z Klientem konsultacji/rozmów, w szczególności dotyczących konsultacji predyspozycji do uczestniczenia w kursach organizowanych przez Usługodawcę. Usługi wykonywane są zdalnie za pomocą połączenia w czasie rzeczywistym. Usługa trwa do 60 minut..
- Informacje opublikowane w Serwisie na temat takich usług nie stanowią oferty, lecz zaproszenie do złożenia oferty.
- Usługodawca nie gwarantuje jakiegokolwiek efektu w sferze zawodowej lub pozazawodowej Klienta związanej z zawartą umową, w szczególności nie gwarantuje przyswojenia przez Klienta wiedzy, jak również uzyskania przez Klienta zatrudnienia na określonym stanowisku lub na określonych warunkach wynagradzania, ani nie gwarantuje uzyskania przez Klienta w związku ze zdobytą wiedza jakichkolwiek przychodów. Informacje przekazywane przez Usługodawcę na temat możliwości zarobkowych czy perspektyw zawodowych mają charakter orientacyjny i bazują na powszechnie dostępnych informacjach, w szczególności na powszechnie dostępnych ofertach pracy na określonych stanowiskach.
- O ile Usługodawca nie określił inaczej, umowy, o których mowa w punkcie 1 mają charakter odpłatny na zasadach wskazanych w Serwisie albo w komunikacji pomiędzy Użytkownikiem lub Klientem a Usługodawcą;
- O ile Usługodawca i Klient nie postanowią inaczej, termin wykonania usługi jest indywidualnie uzgadniany, po zawarciu umowy, w terminie nie dłuższym niż 30 dni po zawarciu umowy oraz złożeniu przez Klienta oświadczenia, że wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia usług przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i został poinformowany, że spełnienie usługi spowoduje utratę prawa Klienta do odstąpienia od umowy.
- O ile Usługodawca i Klient nie postanowią inaczej, umowa dotyczy możliwości uczestnictwa w świadczonych usługach (konsultacja, rozmowa) przez Klienta. Umowa nie obejmuje uprawnienia Klienta do utrwalania usług, ani umożliwienia przez Klienta dostępu do usług przez osobę trzecią.
- Zawarcie umowy o usługi następuje z chwilą złożenia zamówienia (oferty) za pośrednictwem Serwisu oraz potwierdzenia zamówienia (przyjęcia oferty) przez Usługodawcę. Przyjęcie oferty przez Usługodawcę następuje z chwilą dokonania przez Klienta płatności (w przypadku dokonania płatności w procesie składania zamówienia).
- Dokonanie płatności przez Klienta jest możliwe za pomocą formularza zamówienia, umożliwiającego skorzystanie z usług zewnętrznego dostawcy usług płatności wskazanego w formularzu zamówienia, w tym z wykorzystaniem karty płatniczej (po podaniu numeru karty, danych posiadacza, daty ważności oraz kodu CVC). Warunki usług płatniczych określają przepisy powszechnie obowiązującego prawa oraz regulamin danego dostawcy usług płatniczych. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za świadczenie usług płatniczych przez dostawców usług płatniczych.
- W przypadku braku możliwości wykonania usługi w określonym terminie (w szczególności z uwagi na stan zdrowia konsultanta, przyczyny losowe), Usługodawca ustali zastępczy termin wykonania usługi w tym zakresie, przypadający w okresie nie dłuższym niż miesiąc od pierwotnego terminu. Zmiana ta nie stanowi nienależytego wykonania umowy ani wady usługi i Klientowi nie przysługują w związku z tym żadne roszczenia.
Wyjaśnienie/przykład: Zgodnie z umową, konsultacje miałyby się odbyć w poniedziałek 19 sierpnia 2024 r. Konsultant zachorował i nie jest w stanie przeprowadzić konsultacji. W takim wypadku Usługodawca wyznaczy zastępczy termin konsultacji, które odbędą się nie później niż 19 września 2024 r.
- Prawa autorskie
- Wszelkie treści, w tym treści cyfrowe, opublikowane w Serwisie lub stanowiące element treści cyfrowych lub usług cyfrowych stanowią przedmiot ochrony prawnej, w tym na podstawie przepisów o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Zakazane jest jakiekolwiek wykorzystywanie (w tym zwielokrotnianie) – w zakresie wykraczającym poza zawartą z Usługodawcą umowę – tych treści bez uprzedniej zgody Usługodawcy.
- Odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowych lub usług cyfrowych oraz usług
- O ile Usługodawca i Klient nie postanowią inaczej, Usługodawca nie udziela w sposób wyraźny ani dorozumiany jakiejkolwiek gwarancji. Dla udzielenia przez Usługodawcę jakiejkolwiek gwarancji konieczne jest jednoznacznie wskazanie przez Usługodawcę udzielenia Klientowi gwarancji w bezpośredniej komunikacji pomiędzy Usługodawcą a Klientem.
- Usługodawca ponosi odpowiedzialność za niezgodność treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową zgodnie z przepisami powszechnie obowiązującego prawa, w tym na podstawie ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. Wyciąg przepisów stanowi Załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.
- Prawo do odstąpienia od umowy
- Konsument ma prawo do odstąpienia od umowy na podstawie powszechnie obowiązujących przepisów prawa, zgodnie z zasadami określonymi przez prawo. Ogólne informacje na temat prawa do odstąpienia od umowy oraz wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi Załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone pisemnie na adres Usługodawcy albo poprzez wiadomość e-mail w terminie 14 dni od zawarcia umowy.
- Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w sytuacjach wskazanych w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
Wyjaśnienie/przykład:
Nasze kursy (nagrania wideo) są w rozumieniu prawa treściami cyfrowymi. W procedurze sprzedaży odbieramy od Państwa oświadczenie (checkbox), zgodnie z którym są one udostępniane przed upływem terminu na odstąpienie od umowy i są Państwo świadomi, że w tym przypadku prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje (art. 38 ust. 13 ustawy). Nie ma zatem możliwości odstąpienia od umowy i otrzymania zwrotu ceny kursu wideo.
Jeżeli chodzi o kursy na żywo/webinary/konsultacje na żywo, to są to usługi cyfrowe. W procedurze sprzedaży odbieramy od Państwa oświadczenie (checkbox), zgodnie z którym rozpoczynamy świadczenie usługi przed upływem 14 dni na odstąpienie od umowy i są Państwo świadomi, że w przypadku całkowitego wykonania usługi w tym przypadku prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje (art. 38 ust. 1 ustawy). Nie ma zatem możliwości odstąpienia od umowy i otrzymania zwrotu ceny w tym zakresie. Jeżeli usługa nie została w całości wykonana, a odstąpią Państwo od umowy – zwracana jest zapłacona cena za usługi cyfrowe, pomniejszona o okres, w którym usługa była świadczona.
- Postanowienia końcowe
- Kontakt z Usługodawcą odbywa się z wykorzystaniem poczty e-mail: kontakt@start-marketing.pl
- Prawem właściwym jest prawo polskie. Wyłącznie właściwe dla rozpoznawania wszelkich spraw związanych z działalnością Usługodawcy są sądy polskie. O ile przepisy prawa nie stanowią inaczej albo nie stoją na przeszkodzie zastrzeżenia właściwości wyłącznej, właściwym miejscowo jest sąd siedziby Usługodawcy.
- W razie nieważności lub bezskuteczności niektórych postanowień umowy zawartej z Usługodawcą, umowa powinna zostać utrzymana lub uzupełniona, chyba że jej utrzymanie lub uzupełnienie byłoby nie do pogodzenia z celem umowy albo prowadziłoby do utrzymania w obrocie takiej umowy, której przynajmniej jedna ze Stron, oceniając rozsądnie, by nie zawarła.
- Zmiany niniejszego regulaminu mogą nastąpić w każdym czasie, o czym Usługodawca informuje w miejscu jego publikacji.
- Możliwe jest skorzystanie z polubownych metod rozwiązania sporów, o których informacje są dostępne pod adresem: https://polubowne.uokik.gov.pl/pytania-i-odpowiedzi,6,pl.html. Konsument może skorzystać także z platformy ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage
Załącznik nr 1 – wyciąg przepisów – ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Art. 43k
- Treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są zgodne z umową, jeżeli zgodne z umową pozostają w szczególności ich:
- 1) opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji;
- 2) przydatność do szczególnego celu, do którego są potrzebne konsumentowi, o którym konsument powiadomił przedsiębiorcę najpóźniej w chwili zawarcia umowy i który przedsiębiorca zaakceptował.
2.Ponadto treść cyfrowa lub usługa cyfrowa, aby mogły zostać uznane za zgodne z umową, muszą:
- 1) nadawać się do celów, w których zazwyczaj korzysta się z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk;
- 2) występować w takiej ilości i mieć takie cechy, w tym funkcjonalność, kompatybilność, dostępność, ciągłość i bezpieczeństwo, jakie są typowe dla treści cyfrowej lub usługi cyfrowej tego rodzaju i których konsument może rozsądnie oczekiwać, biorąc pod uwagę charakter treści cyfrowej lub usługi cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez przedsiębiorcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w jego imieniu, w szczególności w reklamie lub na etykiecie, chyba że przedsiębiorca wykaże, że:
- a) nie wiedział o danym publicznym zapewnieniu i oceniając rozsądnie, nie mógł o nim wiedzieć,
- b) przed zawarciem umowy publiczne zapewnienie zostało sprostowane z zachowaniem warunków i formy, w jakich publiczne zapewnienie zostało złożone, lub w porównywalny sposób,
- c) publiczne zapewnienie nie miało wpływu na decyzję konsumenta o zawarciu umowy;
- 3) być dostarczane z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia konsument może rozsądnie oczekiwać;
- 4) być zgodne z wersją próbną lub zapowiedzią, które zostały udostępnione konsumentowi przez przedsiębiorcę przed zawarciem umowy.
3.Przedsiębiorca informuje konsumenta o aktualizacjach, w tym dotyczących zabezpieczeń, niezbędnych do zachowania zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz dostarcza je konsumentowi przez czas:
- 1) dostarczania treści cyfrowej lub usługi cyfrowej określony w umowie, na podstawie której dostarczanie następuje w sposób ciągły, lub
- 2) zasadnie oczekiwany przez konsumenta, uwzględniając rodzaj treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i cel, w jakim są wykorzystywane, oraz okoliczności i charakter umowy, jeżeli umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej jednorazowo lub częściami.
4.Jeżeli konsument nie zainstaluje w rozsądnym czasie aktualizacji dostarczonych przez przedsiębiorcę zgodnie z ust. 3, przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wynikający wyłącznie z braku aktualizacji, jeżeli:
- 1) poinformował konsumenta o aktualizacji i konsekwencjach jej niezainstalowania;
- 2) niezainstalowanie lub niewłaściwa instalacja aktualizacji nie wynikały z błędów w instrukcji instalacji dostarczonej przez przedsiębiorcę.
- Przedsiębiorca nie ponosi odpowiedzialności za brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w zakresie, o którym mowa w ust. 2 lub 3, jeżeli konsument, najpóźniej w chwili zawarcia umowy, został wyraźnie poinformowany, że konkretna cecha treści cyfrowej lub usługi cyfrowej odbiega od wymogów zgodności z umową określonych w ust. 2 lub 3, oraz wyraźnie i odrębnie zaakceptował brak konkretnej cechy treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
- W przypadku gdy umowa przewiduje dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w sposób ciągły, treść cyfrowa lub usługa cyfrowa muszą pozostawać zgodne z umową przez oznaczony w umowie czas ich dostarczania.
- Treść cyfrową lub usługę cyfrową dostarcza się w najnowszej wersji dostępnej w chwili zawarcia umowy, chyba że strony postanowiły inaczej.
- Do integracji treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przepis art. 43b ust. 5 stosuje się odpowiednio.
Art. 43l
- Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych jednorazowo lub w częściach, który istniał w chwili ich dostarczenia i ujawnił się w ciągu dwóch lat od tej chwili. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową, który ujawnił się przed upływem roku od chwili dostarczenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, istniał w chwili ich dostarczenia.
- Przedsiębiorca nie może powoływać się na upływ terminu do stwierdzenia braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową określonego w ust. 1, jeżeli brak ten podstępnie zataił.
- Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczanych w sposób ciągły, który wystąpił lub ujawnił się w czasie, w którym zgodnie z umową miały być dostarczane. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową wystąpił w tym czasie, jeżeli w tym czasie się ujawnił.
- Przedsiębiorca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z umową treści cyfrowej lub usługi cyfrowej w zakresie uregulowanym w art. 43k ust. 3, który wystąpił w czasie określonym w tym przepisie.
5.Domniemania określone w ust. 1 i 3 nie mają zastosowania, jeżeli:
- 1) środowisko cyfrowe konsumenta nie jest kompatybilne z wymaganiami technicznymi, o których przedsiębiorca poinformował go w sposób jasny i zrozumiały przed zawarciem umowy;
- 2) konsument, poinformowany w jasny i zrozumiały sposób przed zawarciem umowy o obowiązku współpracy z przedsiębiorcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową w odpowiednim czasie wynika z cech środowiska cyfrowego konsumenta, nie wykonuje tego obowiązku.
Art. 43m
- Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może żądać doprowadzenia do ich zgodności z umową.
- Przedsiębiorca może odmówić doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową, jeżeli doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla przedsiębiorcy.
- Przy ocenie nadmierności kosztów dla przedsiębiorcy uwzględnia się wszelkie okoliczności sprawy, w szczególności znaczenie braku zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową oraz wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową.
- Przedsiębiorca doprowadza treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową w rozsądnym czasie od chwili, w której przedsiębiorca został poinformowany przez konsumenta o braku zgodności z umową, i bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta, uwzględniając ich charakter oraz cel, w jakim są wykorzystywane. Koszty doprowadzenia treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową ponosi przedsiębiorca.
Art. 43n
1.Jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są niezgodne z umową, konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, gdy:
- 1) doprowadzenie do zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest niemożliwe albo wymaga nadmiernych kosztów stosownie do art. 43m ust. 2 i 3;
- 2) przedsiębiorca nie doprowadził treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową zgodnie z art. 43m ust. 4;
- 3) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową występuje nadal, mimo że przedsiębiorca próbował doprowadzić treść cyfrową lub usługę cyfrową do zgodności z umową;
- 4) brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest na tyle istotny, że uzasadnia obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy bez uprzedniego skorzystania ze środka ochrony określonego w art. 43m;
- 5) z oświadczenia przedsiębiorcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on treści cyfrowej lub usługi cyfrowej do zgodności z umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla konsumenta.
- Obniżona cena musi pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej wartość treści cyfrowej lub usługi cyfrowej niezgodnych z umową pozostaje do wartości treści cyfrowej lub usługi cyfrowej zgodnych z umową. Jeżeli umowa stanowi, że treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w częściach lub w sposób ciągły, przy obniżeniu ceny należy uwzględnić czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa pozostawały niezgodne z umową.
- Konsument nie może odstąpić od umowy, jeżeli treść cyfrowa lub usługa cyfrowa są dostarczane w zamian za zapłatę ceny, a brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z umową jest istotny.
Art. 43o
- Po odstąpieniu od umowy przedsiębiorca nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
- 1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
- 2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, które stanowiły przedmiot umowy;
- 3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać rozłączone bez nadmiernych trudności;
- 4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Przedsiębiorca udostępnia konsumentowi na jego żądanie i na swój koszt, w rozsądnym czasie oraz w powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego treści wytworzone lub dostarczone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, inne niż dane osobowe, z wyjątkiem treści, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3.
- Przedsiębiorca może żądać zwrotu nośnika materialnego, na którym dostarczył treść cyfrową, w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy. Konsument zwraca nośnik niezwłocznie i na koszt przedsiębiorcy.
- Przedsiębiorca nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym treść cyfrowa lub usługa cyfrowa były niezgodne z umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od umowy konsument z nich faktycznie korzystał.
- Przedsiębiorca jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej treści lub usłudze cyfrowej niezgodnej z umową oraz treści cyfrowej lub usłudze cyfrowej, których obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od umowy.
- Przedsiębiorca ma obowiązek dokonać zwrotu konsumentowi ceny należnej wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy lub obniżeniu ceny.
- Przedsiębiorca dokonuje zwrotu ceny przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
Załącznik nr 2 – informacja o prawie do odstąpienia od umowy – wyciąg przepisów ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
Art. 27
- Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
- Jeżeli konsument zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa podczas nie umówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki, termin do odstąpienia od umowy wynosi 30 dni.
Art. 28
Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1) dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje towar, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności – od objęcia towaru w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- a) obejmuje wiele towarów, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniego towaru, jego partii lub części,
- b) polega na regularnym dostarczaniu towaru przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszego z towarów;
2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
Art. 29
- Jeżeli konsument nie został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy, prawo to wygasa po upływie 12 miesięcy od dnia upływu terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo
- Jeżeli konsument został poinformowany przez przedsiębiorcę o prawie odstąpienia od umowy przed wygaśnięciem tego prawa zgodnie z ust. 1, termin do odstąpienia od umowy upływa po 14 dniach, a w przypadku, o którym mowa w art. 27 ust. 2 – po 30 dniach, od udzielenia konsumentowi informacji o tym prawie.
Art. 30
- Konsument może odstąpić od umowy, składając przedsiębiorcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do ustawy.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.
3.Jeżeli przedsiębiorca zapewnia możliwość złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, konsument może także odstąpić od umowy:
- 1) przy wykorzystaniu wzoru formularza odstąpienia od umowy, stanowiącego załącznik nr 2 do ustawy;
- 2) przez złożenie oświadczenia na stronie internetowej przedsiębiorcy.
- Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie przesłać konsumentowi na trwałym nośniku potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy złożonego w sposób, o którym mowa w ust. 3.
Art. 31
- W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość lub umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa umowę uważa się za niezawartą.
- Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim przedsiębiorca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.
Art. 32
- Przedsiębiorca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia towaru.
- Przedsiębiorca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Jeżeli przedsiębiorca nie zaproponował, że sam odbierze towar od konsumenta, może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania towaru z powrotem lub dostarczenia przez konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Art. 32a
1.W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej przedsiębiorca od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę, z wyjątkiem treści, które:
- 1) są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową, które stanowiły przedmiot umowy;
- 2) dotyczą wyłącznie aktywności konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę;
- 3) zostały połączone przez przedsiębiorcę z innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków;
- 4) zostały wytworzone przez konsumenta wspólnie z innymi konsumentami, którzy nadal mogą z nich korzystać.
- Z wyjątkiem przypadków, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, przedsiębiorca na żądanie konsumenta udostępnia mu treści inne niż dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez konsumenta w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych przez przedsiębiorcę.
- Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od przedsiębiorcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony przedsiębiorcy, w rozsądnym terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu maszynowego.
- W przypadku odstąpienia od umowy przedsiębiorca może uniemożliwić konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie konsumentowi dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie konta użytkownika. Przepis ten nie ma wpływu na uprawnienia konsumenta, o których mowa w ust. 2.
Art. 33
Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia towaru inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez przedsiębiorcę, przedsiębiorca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
Art. 34
- Konsument ma obowiązek zwrócić towar przedsiębiorcy lub przekazać go osobie upoważnionej przez przedsiębiorcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że przedsiębiorca zaproponował, że sam odbierze towar. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie towaru przed jego upływem.
1a. W przypadku odstąpienia od umowy o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, konsument jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
- Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu towaru, chyba że przedsiębiorca zgodził się je ponieść lub nie poinformował konsumenta o konieczności poniesienia tych kosztów.
- Jeżeli umowę zawarto poza lokalem przedsiębiorstwa a towar dostarczono konsumentowi do miejsca, w którym zamieszkiwał w chwili zawarcia umowy, przedsiębiorca jest zobowiązany do odebrania towaru na swój koszt, gdy ze względu na charakter towaru nie można go odesłać w zwykły sposób pocztą.
- Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania towaru, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.
Art. 35
- Jeżeli konsument wykonuje prawo odstąpienia od umowy po zgłoszeniu żądania zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione do chwili odstąpienia od umowy.
- Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne, podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego świadczenia.
Art. 36 Konsument nie ponosi kosztów:
1) świadczenia usług, dostarczania wody, gazu lub energii elektrycznej w przypadku, gdy nie są one oferowane w ograniczonej objętości lub w ustalonej ilości, lub energii cieplnej, w całości lub w części, za czas do odstąpienia od umowy, jeżeli:
- a) przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy i skutkach jego wykonania zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 9 lub
- b) konsument nie żądał spełniania świadczenia przed upływem terminu do odstąpienia od umowy zgodnie z art. 15 ust. 3 i art. 21 ust. 2;
2) dostarczania treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli:
- a) konsument nie wyraził zgody na spełnienie świadczenia przed upływem terminu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 albo 2, lub
- b) konsument nie został poinformowany o utracie przysługującego mu prawa odstąpienia od umowy w chwili udzielania takiej zgody, lub
- c) przedsiębiorca nie dostarczył potwierdzenia zgodnie z art. 15 ust. 1 i art. 21 ust. 1.
Art. 37
- W chwili odstąpienia przez konsumenta od umowy zawartej na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa wygasają powiązane z nią umowy dodatkowe zawarte przez konsumenta, jeżeli na ich podstawie świadczenie jest spełniane przez przedsiębiorcę lub osobę trzecią na podstawie porozumienia z przedsiębiorcą. Konsument nie ponosi kosztów związanych z wygaśnięciem tych umów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
- Jeżeli umowa dodatkowa została zawarta z osobą trzecią, przedsiębiorca informuje tę osobę o odstąpieniu przez konsumenta od umowy.
Art. 38
1.Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów:
- 1) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
- 2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
- 3) w której przedmiotem świadczenia jest towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- 4) w której przedmiotem świadczenia jest towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;
- 5) w której przedmiotem świadczenia jest towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 6) w której przedmiotem świadczenia są towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi towarami;
- 7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;
- 8) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub towarów;
- 9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- 10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
- 11) zawartej w drodze aukcji publicznej;
- 12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
- 13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a przedsiębiorca przekazał konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2 albo art. 21 ust. 1;
- 14) o świadczenie usług, za które konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, w przypadku których konsument wyraźnie zażądał od przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.
- Przepisów ust. 1 pkt 1-3 i 5 nie stosuje się do umów zawieranych podczas nie umówionej wizyty przedsiębiorcy w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu konsumenta albo wycieczki.
Wzór formularza odstąpienia od umowy
Do: Alegria vida spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą ul. Waleriana Łukasińskiego 108b, 71-215 Szczecin. NIP: 8522695666, KRS: 0001043442, REGON: 525649228, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy w Szczecinie XIII Wydział Gospodarczy KRS. Wysokość pokrytego kapitału zakładowego: 5.000,00 zł, Adres e-mail: zwroty@ibmf.pl. Numer telefonu: +503174174
Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących towarów(*) umowy dostawy następujących towarów(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących towarów(*)/o świadczenie następującej usługi(*): ………………
Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*):………
Imię i nazwisko konsumenta(-ów): …….
Adres konsumenta(-ów): ……
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej): …..
Data: ….
(*) Niepotrzebne skreślić.
W przypadku sporu konsument może skorzystać z drogi pozasądowej np:. mediacji. Więcej informacji można znaleźć na https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php.
Prośbę o Faktury prosimy o zgłoszenie na adres: faktury@ibmf.pl