Dlaczego Social Media Menager jest potrzebny w firmie?

Mamy ciekawe czasy…

Na naszych oczach świat przechodzi wyjątkową rewolucję.

Wszystko się zmienia: nasz sposób życia, relację z przyjaciółmi, postrzeganie rzeczywistości a nawet wartości, które postrzegamy czy sposób budowy firmy.


Część z Was z pewnością zastanawiała się jak to jest, że co roku światowa lista miliarderów stale się powiększa a osoby na nią wskakujące są coraz młodsze.


Zdradzę Wam pewien sekret. Otóż, te osoby szybko zauważyły, że obecnie buduję się własny biznes inaczej niż miało to miejsce jeszcze 10 czy 15 lat temu.


Dawniej zakładano firmę a następnie szukano klientów w najbliższej okolicy. Potem w okolicznych miejscowościach, powiecie, województwie a następnie w całym kraju.


Zanim firma była gotowa na ekspansję poza granicę kraju mijały lata i mogli sobie na to pozwolić tak naprawdę tylko nieliczni.


Dziś jest inaczej – dziś firma od razu ma szansę pozyskiwać klientów na całym świecie i wielu młodych miliarderów wykorzystało tę okazję.


Przykłady?


Proszę bardzo…


Choćby Elon Musk i Tesla.


Gdyby Tesla wchodziła na rynek według zasad panujących w latach 90-tych to prawdopodobnie dziś była by jedynie ciekawostką w Californii. Słyszało by o niej kilku automaniaków i w zasadzie to by było na tyle.
W starym i „sprawdzonym” modelu z pewnością nie było by szans na konkurencję z markami znanymi od zawsze a jednak…


Barrack Obama wygrał wybory między innymi dzięki kampaniom w Mediach Społecznościowych. Tak – on był jednym z pionierów branży. Później Donald Trump mocno korzystał z mocy jaką dają Media Społecznościowe jednak w jego przypadku wydarzenia potoczyły się nieco inaczej niż zakładano.


Zapewne część z Was zastanawia się po co o tym piszę?


Już śpieszę wyjaśnić!


Social Media Menager to pewnego rodzaju hybryda w firmie. Łączy częściowo kilka stanowisk w firmie choć nie zrozumcie mnie źle – z pewnością ich nie zastępuję!


Bo jest po części rzecznikiem prasowym, grafikiem, analitykiem, fotografem oraz marketerem.


Ale TYLKO po części – nie chcę zostać niewłaściwie zrozumiany – nie jest to konkurencja dla wyżej wymienionych stanowisk.


Social Media Menager jest to osoba odpowiedzialna za budowę marki, budowę społeczności, reklamę i promocję oraz generowanie sprzedaży w skali świata.


Teraz ktoś, kto prowadzi mały lokalny biznes (na przykład salon kosmetyczny) pomyśli sobie: ok, w takim razie po co mi Social Media Menager?


Między innymi po to aby generować stałe źródło kolejnych klientów, gdyż tylko w ten sposób firma ma szanse się rozwinąć.  Osoba ta będzie budować wartość marki w Mediach Społecznościowych oraz tworzyć wokół niej społeczność fanów. Wraz z rozwojem firmy klientów będzie przybywać a społeczność będzie rosła. Osoby, które staną się fanami w niedalekiej przyszłości, niekoniecznie muszą pochodzić z najbliższej okolicy, w której ulokowana jest siedziba firmy.


Kiedyś stworzenie reklamy obejmującej zasięgiem cały świat było koszmarem logistycznym.  Różne, kraje, przepisy, bariery językowe, obyczaje oraz setki podwykonawców – nie była to tania w realizacji kampania.
Dziś jest zupełnie inaczej – Social Media Menager za pomocą kilku kliknięć jest w stanie dotrzeć praktycznie do każdego zakątka świata.


Dzieje się tak z kilku powodów. Pierwszy i chyba najważniejszy to fakt, że praktycznie co drugi mieszkaniec naszej planety posiada konto w Mediach Społecznościowych. Ta ogromna rzesza potencjalnych klientów tylko czeka na Twoją ofertę. I tutaj już się powoli zaczynają schody, ponieważ pasuje mieć choćby odrobinę wiedzy aby wykonać tego typu zadania i w tym miejscu pojawia się Social Media Menager, czyli osoba, która będzie dążyła do zwiększenia rozpoznawalności marki oraz do pozyskiwania nowych klientów z nowych obszarów sprzedaży.
Na wstępie napisałem, że żyjemy w ciekawych czasach. Stare i sprawdzone sposoby już nie działają skutecznie lub są drogie.


Już służę przykładem!


Aby pozyskać klienta decydujemy się na sprawdzone metody czyli wynajmujemy grafika i robimy kampanie banerową lub bilboardową. Koszt – wiele tysięcy złotych ponieważ aby osiągnąć jakikolwiek efekt to musimy zaistnieć w wielu punktach naszego miasta równocześnie.
A to nadal są tylko punkty, na które nikt tak naprawdę nie zwraca już uwagi.


Zamiast tego, można za ułamek tej kwoty przygotować kampanie, która swoim zasięgiem obejmie cały świat. Co więcej – przekaz dotrze nie do wszystkich, jak to miało miejsce dawniej a do starannie wyselekcjonowanych osób, które z największym prawdopodobieństwem zainteresują się naszym produktem. Tym właśnie zajmuje się między innymi Social Media Menager.


Dobrze skonfigurowana reklama to koszt dotarcia do 1000 potencjalnie zainteresowanych osób za mniej więcej 1 zł. To nie jest literówka!


Mamy dziwne czasy!


Mała firma może konkurować z gigantyczną korporacją i jeszcze wygrać!


Jeszcze kilkanaście lat temu nie było by to możliwe a teraz większość osób pracujących jako Social Media Menager pracuje zdalnie – znów nie do pomyślenia jeszcze kilka lat temu.


Co będzie za roku lub za 5 lat.
Boje się nawet próbować przewidywać…

Komentarze (0)

Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *